Het jeugdorkest bestaat uit leden van alle leeftijden die samen muziek maken. Iedereen die goed muziek kan lezen en het fijn vindt om samen muziek te maken, is welkom bij het jeugdorkest! We treden ongeveer 8 keer per jaar op, en hebben daarnaast ook leuke activiteiten. Elk jaar is het programma weer een beetje anders. Soms gaan we zelfs op kamp of naar het buitenland voor een festival. Maar de jaarlijkse barbecue is vaste prik!

Er spelen bij ons heel veel verschillende instrumenten mee: klarinet, fluit, saxofoon, trompet, trombone, euphonium, hoorn, hobo, fagot of slagwerk. Maar ook (bas)gitaar en keyboard. En we spelen muziek die de orkestleden zelf uitkiezen. Zoals Harry Potter, Queen en Tarzan.

Je bent van harte welkom om eens een bezoek te brengen aan onze repetitieavond op vrijdag van 19.00h – 21.00h, met- of zonder instrument.

Wil je ons boeken voor een concert, wil je meespelen of wil je gewoon meer informatie: opleiding@stedelijke-harmonie.nl

Het jeugdorkest repeteert iedere vrijdag van 19.00 – 21.00 uur in het Harmoniegebouw.
Dirigent: Johan de Jong
Coördinator: Mirjam Marcelis

Doe Mee Projectblokken in 2024

We experimenteren sinds dit jaar met nieuwe muziekstijlen: In blokken van 6 weken maken we steeds kennis met een nieuwe muziekstijl onder leiding van een gastdocent of bandleider.

Op ons verlanglijstje staat Popmuziek, Jazz, Bigband en Samba. Dat doen we in het uur voor de pauze, van 19:00 tot 20:00. Iedereen die muziek speelt en kan lezen kan meedoen: je hoeft niet lid te zijn. Wil je een van de projectblokken verzorgen, dan komen we ook graag met je in contact.

Het eerste blok, Popmuziek, sloten we vrijdag 15 maart af met een swingend concert. Het volgende blok is Bigband/jazz en gaat 17 mei van start met een afsluitend concert op 21 juni. Ook muzikanten die niet lid zijn bij ons mogen meedoen met zo’n projectblok. Dus gaat het kriebelen bij je? Doe mee!

Wil je op de hoogte blijven via de mail? Stuur ons een berichtje.

Dirigent Johan de Jong

Mijn naam is Johan de Jong en ik werk in het dagelijks leven als schoolbestuurder bij VPCO in Ermelo.

Als kind werd ik door mijn ouders al gauw op muziekles gezet. Ik kreeg een althoorn en ben begonnen bij Brassband ‘Pro Rege’ te Heerenveen. De eerste jaren vond ik er niet veel aan, maar nadat ik een aantal diploma’s behaalde, werd muziek voor mij steeds leuker. Dit zeker ook door de leuke reisjes die wij maakten naar het buitenland met het jeugdorkest(!)

Nadat ik de PABO ging volgen, kreeg ik de vraag of ik eens een jeugdclub wilde helpen met het opzetten van een koor. Dat heb ik gedaan en zo ben ik als dirigent aan de slag gegaan.

In Harderwijk ben ik dirigent geweest van ‘Ermelodie’ en momenteel dirigeer ik nog het koor ‘Menorah’ uit Harderwijk.

Sponsor worden?

Wil je graag een bijdrage leveren? Je kunt onze vereniging steunen door sponsor te worden.